Her kommer de første glimtene fra et nyoppusset soverom. Takket være en iherdig innsats fra snille og hjelpsomme foreldre så er vi endelig i havn, til tross for ei lita frøken som akkurat den uka gikk ned med nok en ørebetennelse. Forrige gang vi dro på med et oppussingsprosjekt var det omgangssyke så jeg burde vel visst ;)



Det fungerende nattbordet er på låns fra stua i påvente av det nattbordet som er tiltenkt plassen. Ble brått litt usikker jeg må innrømme det, for det passet utrolig godt her også. Bordet viste jeg i et innlegg for ikke lenge siden, da med den orginale bordplaten. Jeg har lenge ønsket meg et Mini O marmor sidebord fra OX Denmarq, men et lite sidebord til 4800,- er ganske enkelt ikke på pri-listen til en småbarnsfamilie i en leilighet der såpass mye skal gjøres. Understellet til Magis pizza table som jeg kom over på et nettsalg til 500,- derimot var jo slettes ikke langt unna så da kjøpte jeg det i påvente av den perfekte bordplaten. Jeg slapp heldigvis å vente lenge før det dukket opp og ikke bare fant jeg en tilnærmet lik bordplate heller, jeg kom over bordplaten til et orginalt Mini O sidebord i marmor fra OX Denmarq på gatesalg hos Eske. Det er jo nesten mer flaks enn man har lov til å ha, men jeg har vært ganske snill i år da :) Så nå står drømmebordet her, lik nok orginalen og til en brøkdel av prisen. For noen som er relativt lite glad i DIY må jeg si meg fornøyd med den der :) 


Veggfargen ble Dunkel 8094 fra Jotun, en fargeprøve jeg har hatt med meg siden vi flyttet inn her for et år siden. Først var den tiltenkt barnerommet, men siden jeg havnet på en tapetsert fondvegg med relativt mørk bakgrunnsfarge måtte jeg gå for en litt lysere farge på de resterende veggene der inne. På soverommet vårt så den også bra ut, men under et spontant innfall på Ikea tidligere i sommer der jeg dro med meg fire garderobedører i lys grå høyglans var jeg sikker på at fargen kom til å ryke på det rommet også. Det gjorde den ikke, tvert om står den helt perfekt til skapdørene og gir akkurat den kontrasten jeg ville ha. Og enda mer fasinerende er det å se hvordan nyansene på rommet endrer seg fra time til time i løpet av dagen. I morgensol er den en anelse greige før den grå fargetonen tar over utover dagen. På ettermiddag/kveld derimot har den et lunt og delikat blåskjær i seg. Jeg elsker det!! Det gjør den jo også ditto vanskelig å fange korrekt på bilder så dette er nok en farge som må oppleves. Vi ble hvertfall strålende fornøyd med resultatet i vårt hjem :)

Når det gjelder bildekvaliteten må jeg bare beklage, men jeg lurer på om kameraet mitt rett og slett er i ferd med å takke for seg. Det fungerer i grunnen når det selv vil for øyeblikket, til tross for bilder der manuell fokus er brukt ender de opp diffuse og uklare og det er generelt blitt mye støy på bildene. Så jeg er stygt redd jeg snart må takke mitt kjære Canon EOS 550D for en lang og trofast tjeneste. Trist, men jeg kan kanskje ikke klage godt inn i sjette år for gudene vet det er blitt iherdig brukt, mangfoldige tusen bilder er blitt tatt og mange gleder med dem :)



/



Here are the first few glimpse from our newly painted bedroom. Thanks to a very good effort from dear parents, we are finally done despite the fact that the little one went down with an ear infection just that week. Last time we had a similar project we went down with the stomach flu though, so i probably should have known something was up ;)

The marble table from the living room are enjoying some time in the bedroom while we wait for the night stand, but i got to say i think it looks good in here. I showed you this table in an earlier blogpost with its original table top. I have for a long time wanted a Mini O marble table from OX Denmarq, but it is a rather expensive table and with all with needed to do in this apartment its just not one of the priorities. Then i found the Magis pizza table on sale, loved the legs and i purchased it while i waited for the perfect marble table top to add to it. I was in luck because i didn`t need to wait for long but instead of finding a similar table top to the one i wanted, i actually found the original marble top without the legs on a yard sale this summer. So here is my magis OX Denmarq table and i love it. Almost like the original and for a lot less money :)


The color on the wall is Dunkel 8094 fra Jotun. It is a color sample thats been following me since we moved in and i had it in mind for the kids room. But since i wanted wall paper with a dark background on one of the walls, it would have made the room too dark. The color sample also looked really good in our bedroom, but on impulse i purchased the Fardal light grey doors for the wardrobe and i was sure they wouldn`t match very well. Luckily i was wrong, the two shades of grey match each other beautifully and we are so happy with the result. It is also very fascinating to see how the color change during the day. The morning begins with a greige color scheme before the walls turn grey and then a bit blue`ish in the evening. I love it, but it also makes it a bit hard to capture on film. I think it`s the kind of color you need to experience yourself, but we love it in our home :) 

When it comes to the quality of the pictures then i`m sorry, it is poor. I belive my beloved Canon EOS 550D is about to die on me after a long and faithful service. It works when it want to, the focus is completely rubbish and there is in general a lot of noise in the pictures. It has had a good run though, god knows how many pictures i have taken with it and it has given me lots of moments i hold dear. After six years, who can blame it for wanting to retire? :) 

































Therese











LagreLagre

Post a Comment

© Scandinavian Simplicity. Design by FCD.