Drøye to uker igjen til 
3 år`s dag i heimen. Hver dag læres et nytt ord,
setningene blir lengre og listen over "gjøre sjøl" likeså.
Jeg føler meg så utrolig priviligert som får lov til å 
følge dette (relativt) nye menneske på veien og ikke minst stolt 
over å se den personen han er i ferd med å bli. Samtidig må jeg innrømme
at det er ufattelig sårt og vondt å komme i den alderen der man må 
begynne å gi litt slipp også. Jeg kan ikke beskytte han på den måten jeg 
pleide lengre. Han kommer til å møte mennesker, dra steder og oppleve
situasjoner som ikke nødvendigvis er bra for han men et viktig steg i det å bli 
voksen. Han må få høste sine egne erfaringer og opplevelser på godt og vondt som 
igjen skal forme han som menneske, slik det har vært for oss alle. Alt jeg kan 
gjøre er å beskytte han mot det jeg kan, gi han den balasten han trenger for 
å ta så gode og riktige valg for seg selv som mulig og være der 
for resten av det. Jeg elsker deg helt opp til månen og tilbake 
igjen kjære gutten min. Lykke til på ferden!


Klem fra mamma 






/




Every day there is a new word. 
Every day there is a new thing you can do. 
Every day you amaze me with what a beautiful person
you are becoming. But it`s also a constant reminder that you
are in fact growing up and i just can't protect you the way 
i used to. You are going to meet people, go places and see
things that isn`t necessarily good for you but it is 
a part of growing up. It`s the things i wish you would`t have to 
see or endure and the things i just can`t protect you against, 
and even if i could it probably wouldn`t be right if i did. 
Because in the end those things are going to be a part of what 
defines you as a person, as they do for all of us. I will protect you 
from the things i can and for the rest of them....
just trust that i will be here for you during those times.
I love you to the moon and back again.

Mommy.  







Post a Comment

© Scandinavian Simplicity. Design by FCD.